شیفتگان حسین ع
پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:, :: 13:0 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
اين مؤذن وهابي، روز گذشته هنگام اذان صبح، بجاي عبارت "حي علي الفلاح" از عبارت "الصلاة في رحالکم" استفاده کرد. اين عبارت پيش از اين بکار نرفته بود. به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از عربستان سعودي حاکي از آن است که مؤذن مسجد النبي صلي الله عليه و آله و سلم در شهر مدينه منوره در اقدامي بي سابقه که بدعتي جديد به شمار مي رود، بخشي از اذان را تغيير داد. گفته مي شود اين مؤذن وهابي، روز گذشته هنگام اذان صبح، بجاي عبارت "حي علي الفلاح" از عبارت "الصلاة في رحالکم" استفاده کرد. اين عبارت پيش از اين بکار نرفته بود. وي بعد از اين اقدام با واکنش و اعتراض بسياري از مسلمانان نمازگزار مواجه شد و در پاسخ به آنان که پرسيدند چرا عبارت هاي اذان را تغيير دادي، گفت: بخاطر باران هاي فراواني که اخيرا در کشورمان باريده و نعمت الهي بوده، بنده اين کار را کردم

پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:, :: 12:47 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
این ماجرا خواندنی است و روحی و ارواح العالمین فدای رحمة للعالمین که قبر مطهرش هم رحمت آور است و آسمان و آسمانیان با او آشناترند به نوشته سایت محفل منتظران ظهور (اینجا) چندی پیش توسط یک سایت لبنانی شایع شده بود که وهابیون قصد داشته اند گنبد را خراب کنند که ناگهان برقی از آسمان می جهد و به فردی که بالای گنبد به قصد اجرای این مسئولیت خطیر رفته میخورد و همانجا به درک واصل میشود. لذا وهابیون یک قبرمانند به یادبود خوش خدمتی! او روی گنبد پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم درست می کنند. یا داستان سرایی های دیگری که برخی ساخته و پرداخته بودند! تا مدتی این ماجرا نقل مجالس مختلف وهابی شده بود و مستمسکی برای به سخره گرفتن اعتقادات شیعیان! اما واقعیت قضیه چیز دیگری است که وهابیون اشاره ای به آن نمی کنند: در زمان عثمان خشکسالی شده بود. مردم به خانه عایشه رفتند تا از او بخواهند برای نزول باران دعا کند. عایشه گفت: به قبر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم متوسل شوید و از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بخواهید برای شما طلب باران کند. روزنه ای را از سقفی که برای پیامبر ساخته اید به سوی آسمان باز کنید تا آسمان با دیدن قبر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ابرهای رحمت الهی را جذب و باران نازل کند. مردم این کار را کردند و باران هم بارید. مردم پنجره ای در جای آن روزنه ساختند و تا قرن نهم رسم مردم این بود که هر گاه خشکسالی بود و مردم نماز استسقاء می خواندند این پنجره را باز می کردند و البته نتیجه خوبی هم می گرفتند. تا این که قبه خضراء در زمان عثمانی ساخته شد و به خاطر ویژه بودن این روزنه شکل و شمایلی هم به آن دادند که از دور شبیه قبر به نظر می رسد. جالب است بدانید از زمانی که وهابیان آمده اند اجازه نمی دهند این پنجره هنگام نماز استسقاء باز شود! محمدهادی مؤذن جامی، خبرآنلاین.

روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله امروز خود با عنوان «غربت پيامبر در امت خود» نوشت: برخلاف تبليغات پرسر و صدائي كه به مناسبت هفته وحدت به راه انداخته‌ايم، امت اسلامي اين روزها دچار اختلاف و انشقاق شديد است. هر چند ما مسلمانان در تمام نقاط جهان از فرا رسيدن سالروز ميلاد پيامبر اكرم شادماني مي‌كنيم، ولي واقعيت اينست كه همه غمگين و نگران سرنوشت امت اسلامي هستيم. اگر جشن‌ها و شادماني‌هاي اين روزهاي ما به معناي اينست كه ما مسلمانان با اعمال و گفتارمان قلب پيامبر را شاد كرده‌ايم و بناي پيروزي از آن حضرت و عمل به قرآن كريم را داريم، چنين چيزي صحت ندارد بلكه بايد اعتراف كنيم كه پيامبر اسلام در ميان امت خود، غريب و مهجور است.

ادامه مطلب ...


سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, :: 8:43 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
میلاد حضرت ختمی مرتبت ، رسول نیکی ها ، محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت بر همه مسلمانان جهان مبارک باد

عید الزهرا، فَرحَةالزهراء، روز رُفع‌القلم (به معنی برداشته‌شدن قلم)، غدیر دوم و گاه در تداول عامه عُمرکُشان یا عمرکُشون مراسمی است که برخی از شیعیان در تاریخ نهم ربیع‌الاول برگزار می‌کنند.[۱] هدف برگزار کنندگان این مراسم شادمانی به دو دلیل است: (۱) آغاز امامت امام دوازدهم شیعیان (۲)باور آنان به کشته‌شدن عمربن خطاب درچنین روزی.[۲] این مراسم حداقل از قرن هفتم هجری وجود داشته و در زمان صفویان رایج بوده است.[۱] برگزاری این مراسم در ایران ممنوع است.

ادامه مطلب ...


سؤال: لعن یا اهانت به یکی از خلفا و همچنین عایشه و حفصه، آشکارا یا مخفیانه چه حکمی دارد؟ آیا بیان مطاعن ایشان در مجالس عمومی جایز است؟ تشکیل مجالس عیدالزهراء، آشکارا یا مخفیانه چه حکمی دارد؟ پاسخ: آیت الله العظمی خامنه ای: بعضی‌ها به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا، این روزها و در این دوران کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند ... اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیاسی آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند، نواری پیدا کند، ببرد اینجا و آنجا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی دارند به نام فاطمه زهرا(س) این کار را می‌کنند، در حالی‌که فاطمه زهرا راضی نیست، این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شده ... آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا، کاری کند که دشمنان حضرت زهرا را شاد کند کند. (هفته‌نامه عملی – فرهنگی بصیر(حوزه)، سال چهاردهم، شماره اول، مسلسل 323، صفحه 6) نباید به خاطر دفاع از شیعه به آتش‌افروزی میان غیر شیعه شتاب داد. این جور نباشد که کسی از یک گوشه‌ای خیال کند دارد از شیعه دفاع می‌کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد، این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست، اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیست‌هاست. (27 آذر سال 1387) آیت الله العظمی بهجت(ره): چه بسا این کار‌ها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آن‌ها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. آیت الله العظمی مکارم شیرازی: لازم است از کارهایی که باعث تفرقه صفوف و ایجاد شکاف بین مسلمانان می شود خودداری شود و همه ی مسلمین در برابر دشمنان اسلام متحد شوند. ما روز نهم ربیع را به مناسبت شروع ولایت و امامت حضرت مهدی (عج) جشن می گیریم و این روزی است که به نام «فرحة الزهرا» معروف است. جشن گرفتن این روز یک امر عرفی است و وجه شرعی ندارد. بعضی افراد کارهای دیگری به این مناسبت اضافه کرده اند که ما در این مورد صحبتی نمی کنیم. سؤال: نظر شما درباره حدیث رفع قلم در روز نهم ربیع الاول چیست؟ پاسخ: آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی(ره): بسمه‌تعالی. روایت مزبور صحیح نیست و فرقی بین ایّام نیست و معصیت، معصیت است، والله العالم. آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره): بسمه‌تعالی. حدیث رفع القلم صحیح نیست، بلکه هر مسلمانی موظف به انجام واجبات دینی بوده و فرقی در ایّام سال نسبت به آن وجود ندارد، و انجام اعمالی که موجب تفرقه مسلمین یا وهن شیعه شود جایز نیست. آیت الله العظمی مکارم شیرازی: بسمه‌تعالی. روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایّام مخصوص در منابع معتبر نداریم. و ثانیاً بر فرض چنین چیزی باشد ـ که نیست ـ مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست. حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست هم‌چنین سخنان رکیک و کارهای زشت دیگر. و ثالثاً تولّی و تبرّی راه‌های صحیحی دارد نه این راه‌های خلاف.

دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, :: 12:49 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
عواقب بی‌احترامی به والدین چیست؟ خداوند متعال گسستن پیوند با والدین را نکوهیده و درباره آن تهدید کرده است. کسانی که پدر و مادر را تحقیر و به آنان اهانت می‌کنند به سرانجامی بد گرفتار می‌شوند. به گزارش ایسنا، در قرآن کریم آمده است: «وَالَّذِی قَالَ لِوَالِدَیْهِ أُفٍّ لَکُمَا أَتَعِدَانِنِی أَنْ أُخْرَجَ وَقَدْ خَلَتِ الْقُرُونُ مِنْ قَبْلِی وَهُمَا یَسْتَغِیثَانِ اللَّهَ وَیْلَکَ آمِنْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَیَقُولُ مَا هَٰذَا إِلَّا أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ ( 17 ) أُولَٰئِکَ الَّذِینَ حَقَّ عَلَیْهِمُ الْقَوْلُ فِی أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ إِنَّهُمْ کَانُوا خَاسِرِینَ» (آیات 17 و 18 «سوره احقاف») «و آن کس که به پدر و مادر خود، آنگاه که او را به پذیرش رستاخیز فراخواندند، گفت اُف بر شما... اینان کسانی‌اند که آن سخن (وعده عذاب) درباره آنان به حقیقت پیوست. در حالی که در میان امت‌هایی از جنیان و آدمیان هستند که پیش از آنان در گذشتند. قطعا اینان زیانکارند» این آیه تنها درباره فرزندان کفرپیشه نیست، بلکه محور آن، نکوهش اهانت و تحقیر والدین است، چنانچه که خدا در آیه‌ای دیگر، این کار را نکوهیده و فرموده است: «... فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا ...» (آیه 23 سوره «اسراء») «و ... به آنان کلمه‌ای ناخوشایند مگوی و با آنان پرخاشگری مکن» رسول خدا(ص) نیز فرمود: "از ستم بر والدین بپرهیزید، زیرا بوی بهشت از راهی هزار ساله به مشام می‌رسد؛ ولی عاق والدین... آن را نمی‌یابد." امام صادق(ع) فرمود: "پایین‌ترین مرتبه عاق والدین شدن، افّ گفتن به آنها است. اگر خدا چیزی کمتر از اُف گفتن نشان می‌داشت، از آن نهی می‌کرد." همچنین فرمود: "هرکس به والدین خود در حالی که به او ستم کرده‌اند خشمگینانه بنگرد خدا نمازش را نمی‌پذیرد" منبع: مفاتیح‌الحیات، مولف: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، ناشر: مرکز نشر اسراء، نوبت چاپ: سوم، بهار 1391 پایگاه تخصصی ترجمه قرآن کریم www.maarefquran.net

مقاله جوان موریتانیایی علیه پیامبر(ص) موجی از خشم را در سراسر این کشور آفریقایی به وجود آورد. به گزارش شبستان مقاله یک جوان موریتانیایی علیه پیامبر اکرم (ص) موجی از خشم را در سراسر این کشور آفریقایی به وجود آورده است. خشمی که موریتانی را به دلیل توهین به پیامبر اسلام دربرگرفته خانواده این جوان را وادار کرد تا او را طرد کنند. خانواده «محمد الشیخ اولد محمد» در بیانیه ای نوشتند: او باید توبه کند وگرنه در دنیای گناه غرق شده است. آنها حتی خواستار برگزاری دادگاه های ویژه برای آنهایی شدند که اسلام و یا حتی دیگر مذاهب را به سخره می گیرند. محمد الشیخ ابتدا مقاله موهن به پیامبر(ص) را در فیس بوک خود گذاشت. این مقاله سپس در یکی از روزنامه های چپ گرای موریتانی منتشر شد که خشم بسیاری از گروه ها در این کشور را برانگیخت و در نهایت منجر به دستگیری محمد الشیخ از سوی نیروهای امنیتی شد. این در حالی است که اتحادیه حاکم برای حزب جمهوری نسبت به نقض آزادی بیان در موریتانی هشدار داد. از سوی دیگر،مجمع ملی حزب توسعه و اصصلاحات،شاخه سیاسی جنبش اخوان المسلمین موریتانی هم این مقاله را محکوم کرد و از مردم این کشور اسلامی خواست تا محکم در برابر چنین اقداماتی بایستند.

دو شنبه 9 دی 1392برچسب:, :: 13:43 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
خشم کاربران اینترنتی از اهانت وزیر بحرینی کد خبر: ۳۶۷۹۷۲ تابناک تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱ - 30 December 2013 85 هزار کاربر شبکه اجتماعی توئیتر با پیام‌هایی در این شبکه خشم خود را از اهانت وزیر امور اطلاع‌رسانی بحرین به کلام وحی ابراز کردند. به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از روزنامه «البیان» چاپ امارات، 85 هزار کاربر توئیتر با واکنش خشمگینانه به اظهارات موهن به قرآن سمیره رجب، وزیر امور اطلاع‌رسانی بحرین، خطاب به وی اعلام کردند: آیاتی که ذکر کردید، آیات قرآن‌ است، نه ضرب‌المثل‌های عربی. این در حالی است که سمیره رجب همچنان بر اهانت صریح خود به قرآن تأکید دارد و در ادامه متن موهن به کلام وحی در صفحه توئیتر اعلام کرده وی اشتباه نکرده است و آیات قرآن از ضرب‌المثل‌های عربی هستند و این مسئله در کتاب «جواهر الادب» مرحوم سید‌احمد هاشمی نیز آمده است! وزیر امور اطلاع‌رسانی بحرین در نوشته‌های خود در شبکه اجتماعی توئیتر برخی از آیات قرآن کریم را ذکر کرده و از این آیات به عنوان ضرب‌المثل‌های قدیمی عربی یاد کرده و مدعی شده است: آیه 17 سوره الرعد: «فأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا یَنفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الأَرْضِ: اما کف بیرون افتاده از میان می‌‏رود ولى آنچه به مردم سود می‌رساند در زمین [باقى] می‌ماند» و آیه 120 سوره نساء: «یَعِدُهُمْ وَیُمَنِّیهِمْ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلاَّ غُرُورًا: [آرى] شیطان به آنان وعده می‌دهد و ایشان را در آرزوها می‌افکند و جز فریب به آنان وعده نمی‌دهد» نوعی ضرب‌المثل‌ کهن عربی است. جواد فیروز، نماینده سابق پارلمان بحرین که حکومت آل‌خلیفه به دلیل اعتراضات ضد حکومتی از وی سلب تابعیت کرده، در صفحه توئیتر خود از این اقدام وزیر بحرینی انتقاد کرده است.

چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, :: 10:8 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
اربعین آمد و اشکم زبصر می آید گویا زینب محزون ز سفر می آید باز در کربلا و بلا شیون و شینی برپاست کز اسیران ره شام خبر می آید

یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, :: 10:57 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
درسی که اربعین به ما می دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

ادامه مطلب ...


جمعه 29 آذر 1392برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
برای دانلود مدا حی دهه اول محرم 92 به طور موقت به آدرس زیر مراجعه کنید. www.heydarion123.blogfa.com

پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, :: 12:5 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
اقدام بحث بر انگیز شرکت تویوتا + عکس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا شرکت تویوتا ژاپن در اقدامی بحث برانگیز اسم جلاله "الله" را بر روی کفی زیر پای راننده به کار برده است . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شرکت خودروسازی تویوتا که مدت هاست با ورود به بازار های ایران توانسته جایگاه ویژه ای را نزد مردم کشورمان پیدا کند در مدل های 2012 و 2013 کمری خود نام مقدس "الله" که برای مردم مسلمان ما کلمه ای مقدس به حساب می آید را در کف پای قسمت راننده حک کرده که جای بسی تامل دارد. این اقدامات برای نخستین بار نیست که اتفاق می افتد و جا دارد مسئولین ذیربط با مقداری حساسیت مراقب اعتقادات مردم باشند و قبلا نیز مشاهده کرده ایم برخی از همین کشورهای کمونیستی دست به این اقدامات زده اند و هنوز جامعه اسلامی کشتار مسلمانان در میانمار را فراموش نکرده است.

دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:, :: 8:11 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
هر کوچه ی شهر من این روزا ، غمگین و گریون و سیاپوشه بازم محرم اومد و انگار ، توو قلب شهرم غصه می جوشه مظلومیت یعنی نفهمیدیم مردی رو مدیون کدوم مَردیم توو روضه های پوچ و تکراری ، لب تشنگی شو گریه می کردیم مظلومیت یعنی فقط می خواد از نذر هیئت دست ِ پُر باشه کمتر کسی میتونه از دنیا ، سیری بگیره ، مثله حُر باشه ! مظلومیت یعنی همونا که ، خرج هزار تا دسته رو میدن ، توو زندگیشون پای حرفای ِ ... صاحب عزاشونم نمیشینن مظلومیت یعنی حسینی که ، جنس ِ بد ِ ماهارو میشناسه رو بر نمی گردونه با اینکه ، هر سال همین آشه ، همین کاسه ! مظلومیت یعنی سکوتی که ، تلخی ِ هر شام غریبونه فردا دوباره یادمون میره ... بازم حسین مظلوم می مونه

چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:, :: 13:13 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
نگین حلقه دنیا غدیره زمین را گنج بی همتا غدیره بگو ای نوح با مردم:‌ بیایید ولایت كشتی و دریا غدیره ......................................................................................... علیٌ حُبهُ جنه قسیم النّار و الجنّه وصی المصطفی حقاً امام الناس و الجنه .......................................................................................... خورشيد چراغکي ز رخسار عليست مه نقطه کوچکي ز پرگار عليست هرکس که فرستد به محمد صلوات همسايه ديوار به ديوار عليست .......................................................................................... چون نامه ي اعمال مرا پيچيدند بردند به ميزان عمل سنجيدند بيش از همه کس گناه ما بود ولي آن را به محبت علي بخشيدند .......................................................................................... علي در عرش بالا بي نظير است علي بر عالم و آدم امير است به عشق نام مولايم نوشتم چه عيدي بهتر از عيد غدير است؟ .......................................................................................... نه فقط بنده به ذات ازلي مي نازد ناشر حکم ولايت به ولي مي نازد گر بنازد به علي شيعه ندارد عجبي عجب اينجاست خدا هم به علي مي نازد .......................................................................................... شبي در محفلي ذکر علي بود شنيدم عارفي فرزانه فرمود اگر آتش به زير پوست داري نسوزي گر علي را دوست داري .......................................................................................... خورشيد شکفته در غدير است علي باران بهار در کوير است علي بر مسند عاشقي شهي بي همتاست بر ملک محمدي امير است علي .......................................................................................... تاراج دل به تیغ دو ابروی دلبر است مستی قلبم عاشقم از جام کوثر است بر سر در عرش خدا حک شده چنین بختش بلند هر که گرفتار حیدر است .......................................................................................... عید آمده هر کس پی کار خویش است می نازد اگر غنی و گر درویش است‌ من بی تو به حال خود نظرها کردم دیدم که دمی بعد قدیر در پیش است ..........................................................................................‌

سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 7:48 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

رخداد غدیر در ذى‏الحجه سال دهم هجرى، نشانه‏اى از تداوم خط نبوت و چشمه‏اى است که تا پایان هستى مى‏جوشد. غدیر، روز اکمال دین، اتمام نعمت و موجب خشنودى خداست.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:, :: 12:32 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

آخ ببخشید کلا سرم شلوغه . میلاد امام هادی (ع) مبارک .



دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, :: 10:28 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

دعاي امام سجاد در روز عرفه

اللهـم هـذا يوم عرفة ، يوم شرفته و كرمته و عظمته ، نشرت فيه رحمتك ، و مننت فيه بعفوك (186) .
خداوندا! اين روز عرفه ، روزى است كه آن را شرافت و كرامت و عظمت دادى ، سفره رحمتت را در آن گستردى ، و با بخششت بر بندگان منت نهادى .
و اجعل لى فى هذا اليوم نصيبا انال به حظا من رضوانك (187) .
و در اين روز به من نصيبى مرحمت فرما كه به سبب آن بهره اى از رضاى تو يابم .

روز عرفه

روز عرفه، روز شناخت است و هرچند نام عيد بر آن نهاده نشده ولى يكى از اعياد بزرگ اسلام به شمار مى‏رود. امروز روزى است كه خداى سبحان بندگان خود را به عبادت‏ و اطاعت‏ خويش فرا مى‏خواند و خوان كرم و احسان و لطف خود را براى آنان مى‏گسترد و درهاى مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روى آنان مى‏گشايد.

امروز روز دعا و به خاك افتادن در برابر خدا و نيايش و توجه به معبود است. هركس به اندازه معرفت و شناختش بايد دست راز و نياز را به سوى حضرت ذى‏الجلال بلند كند و مناجات و استغفار نمايد و هر اندازه تضرع و خشيت ‏بيشتر باشد، قرب به خدا افزون‏تر خواهد بود.

بايد از امام حسين عليه السلام فرا گرفت كه چگونه در اين روز باعظمت، با اشك ديده و قلب شكسته و نيت ‏خالص، خدا را مى‏خواند. او است كه شناخت واقعى از پروردگارش دارد و مى‏داند كه در اين روز، در كنار «جبل الرحمه عرفات‏»، چگونه ‏با خدايش گفتگو كند و او را نه از روى خوف و نه از روى طمع، بلكه چون شايسته‏ عبادت است، پرستش نمايد و نيازهايش را برشمرد و درخواست عفو و بخشش از او كند با اين كه خود معصوم از هر خطا و اشتباهى است ولى مقام الهى را قدرى است كه‏ تنها بندگان زبده‏اش به آن معرفت دارند و عارفان حقيقى از خاندان اهل‏بيت عصمت‏اندكه مى‏دانند چگونه او را بخوانند و در درگاهش تضرع و زارى كنند و از پيشگاه ‏ربوبى على رغم هيچ گناهى عذر تقصير بخواهند.

بارالها ! چقدر به من لطف دارى با آن همه جهل و نادانيم، و چه اندازه بر من ‏ترحم مى‏كنى با آن همه كارهاى ناشايسته‏ام.

خدايا! چقدر به من نزديكى و چقدر من از تو دورم.

خدايا! از دانش نهانت، مرا دانش بخش و در پوشش نگهدارنده ‏ات مرا نگهدار.

بارالها! مرا با حقايق «اهل قرب‏» آشنا ساز و راه «اهل جذب‏» را به من ‏بنمايان...

خداوندا! تويى كه پرده‏ها را از دل‏هاى محبان و عاشقانت پس زدى تا جز تو دوستى ‏برنگيرند و جز به سوى تو، دستى دراز نكنند.

كسى كه تو را دارد چه ندارد و كسى كه تو را ندارد چه دارد!

خداوندا! هرگز اميدم از رحمتت قطع نمى‏شود هرچند نافرمانيت كنم و هرگز ترسم از قهرت نمى‏ريزد، هرچند اطاعتت كنم، و اينك كه از همه چشم برگرفته و به تو ديده ‏دوخته‏ام، آماده دريافت لطف و بخشندگيت هستم.

بارالها! چگونه نوميد گردم در حالى كه تو اميدم هستى و چگونه اهانت شوم درحالى كه تكيه گاه و پشتيبانم مى‏باشى...

براستى اگر دعاى عرفه امام حسين عليه السلام را با شناخت‏ بخوانيم، تا اندازه‏اى شيرينى و لطافت عبارت‏هاى عرفانى آن حضرت را لمس مى‏كنيم; زيرا حسين خدا را مى‏شناسد و او را نزديك‏تر از «حبل الوريد» به خود مى‏داند، پس روش سخن گفتن ‏با او و راز و نياز كردن در پيشگاهش را خوب درك مى‏كند و ما بايد اين سخنان را بخوانيم و تكرار كنيم و دقت نماييم و در معانيش غرق شويم و از يم عرفانش نمى، ‏برداريم، تا شايد نظر لطف خدا شامل حالمان گردد و پوششى از رحمت و مغفرتش بر آن ‏همه گناهان و نافرمانى‏هايمان كشيده شود چرا كه خداوند خود را به لطف و رحمت و رافت توصيف نموده، پس هرگز از خود نمى‏راند بنده‏اى را كه در اين روز شناخت، با برشمردن گناه‏هايش، به سويش روى آورده و از مقام ربوبيش درخواست عفو و بخشش‏نموده است.

آرى! اگر پوشش او نبود رسوا مى‏شديم و اگر ابر رحمتش آنى بر سر ما نمى‏باريد، هلاك مى‏گشتيم. اگر با تاييدات پنهانيش ما را يارى نمى‏كرد، شكست مى‏خورديم و اگرما را پناه نمى‏داد، پناهگاهى نداشتيم.

منبع : سایت تبیان



دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, :: 12:17 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

مهریه این ازدواج سراسر خیر و برکت یک زره به ارزش 300--480 درهم نوشته اند.

صورت جهيزيّه به اين شرح مى باشد:

۱ پيراهن عروس ، به قيمت هفت درهم .

۲ عبا چادر قُطوانى كوفه اى .

۳ پوشيه ، براى پوشش صورت از ديد نامحرمان.

۴ رو انداز سياه رنگ .

۵ تخت خواب ، جهت ايمنى از حيوانات گزنده .

۶ دو عدد گليم كتانى مصرى .

۷ چهار عدد بالش و متكّا، كه درون آن ها از گياهان خشك و خوشبو پر شده بود.

۸ يك عدد پرده نازك از جنس پشم .

۹ يك قطعه حصير، از اطراف بَحرين قَطَر .

۱۰ دستاس ، جهت آرد كردن گندم و.... از سنگ ساخته شده بود.

۱۱ قدح و طشت مِسّى ، براى خمير كردن آرد و شستن لباس .

۱۲ ظرف آب مشگ ، كه از پوست بزغاله بود.

۱۳ قدحى چوبى براى شير و دوغ .

۱۴ مشگ كهنه ، جهت سرد شدن آب .

۱۵ آفتابه و لگن .

۱۶ بستو سبز رنگ ، جهت روغن و ... .

۱۷ كترى سفالى ، شبيه آفتابه .

۱۸ فرش از پوست حيوان ، جهت نشستن .

۱۹ مشک آب ، براى كارهاى متفرقه



سالروز ازدواج تنها زوج معصوم عالم بشریت مبارک باد

 

نماز روز اول ذی الحجه

مرحوم شيخ طوسی نيز بيان کرده است: مستحب است در اين روز، نماز حضرت فاطمه(س) را بخواند و اين نماز چهار رکعت است (هر دو رکعت به يک سلام) و همانند نماز حضرت اميرالمومنين (ع) است؛ در هر رکعت، يک مرتبه سوره حمد و پنجاه مرتبه سوره قل هو الله را بخواند و بعد از سلام تسبيح حضرت فاطمه (س) را بگويد.، آنگاه اين دعا را بخواند: ˈسبحان ذی العز الشامخ المنيف، سبحان ذی الجلال الباذخ العظيم، سبحان ذی الملک الفاخر القديم، سبحان من يری اثر النمله فی الصفا، سبحان من يری وقع الطير فی الهواء، سبحان من هو هکذا و لا هکذا غيره



پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, :: 8:57 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
مسلمانان نمازگزار مسجد «مونتروژ» بعد از اقامه نماز ظهر ضمن خروج از مسجد دریافتند که افراد نژاد پرست در و دیوارهای مسجد را با مدفوع سگ آغشته کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ژان لومتون، شهردار مونتروژ از سال 2007 به تعطیلی سالن برگزاری نماز و مختل کردن زندگی مسلمانان مبادرت ورزیده است.

جالب است بدانیم، اخیرا ساختمان نیمه کاره مسجد «شارلوویل مزیرز» نیز مورد هتک حرمت واقع شد و افراد ناشناس روی دیوارهای آن « اسلام نه» را نوشتند.

مسجد«موره» در فرانسه یکی دیگر از اماکن اسلامی است که در ماه سپتامبر با هتک حرمت روبرو شده است و مسئولان آن درمقابل ساختمان مسجد دست و پای خوک پیدا کردند. 


چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 1:24 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

بدون شرح :

 



سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 13:30 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

گویند زیارت تو حج فقراست؛ بر گنبد و بارگاهت از دور سلام، آقا مگذار ما را در این هیاهو، تنها و غریب و سربه زانو، آقا



ادامه مطلب ...


دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:, :: 9:16 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی
پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 20:32 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


در پارک یک زن و یک مرد روی نیمکت نشسته بودند و به کودکانی که در حال بازی بودند نگاه می کردند ...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


دختر چهره ای زشت داشت...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


دوباره داشتم به شهر زادگاهم برمی گشتم...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 20:29 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


آن بالا که بودم، فقط سه پیشنهاد بود...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 20:29 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


روزی خانمی سخنی را بر زبان آورد که باعث رنجش خاطر بهترین دوستش شد...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 20:28 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


به تلخی برام آشکار شد که بخش زیادی از نارضایتی های درونی من به خدا برمیگرده...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


وقتی روی چمن های سرسبز و کوچک پارک ها قدم می زنی و بی توجه به اخطار

باغبان له شان می کنی...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 20:25 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی



از خردمندی پرسیدند:
چگونه توانستی زندگی خود را بر پاکی بنا کنی؟
چرا این قدر آرامی؟

دانلود کنید

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 15:18 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

طرح بنر و پوستر اربعین حسینی

 

طرح بنر و پوستر محرم ، عصر عاشورا

 

طرح بنر و پوستر لایه باز محرم

 

عزای حسینی ، نماز حسینی

 

عزای حسینی ، نماز حسینی

 

بنر و پوستر محرم - حضرت سقا

 

طرح بنر لایه باز محرم - شهادت حضرت علی اصغر (ع)

 

بنر و پوستر اربعین 90 - قسمت هفتم

 

 

 

GetBC(91);

پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 15:10 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

عکس قبرستان بقیع 9 عکسهای قبرستان بقیع

 

 

 

 

 

 

 



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 15:2 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


دوستی می گفت: چند روز پیش برای خرید شیرینی به یک قنادی رفتم...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


تمام یارانش رفته بودند...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 14:58 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


مردی نزدیک شهری گوشه خلوت گزیده بود و سال های سال عبادت خداوند را می کرد...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 14:57 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


- مامان، میشه شیر بخورم؟                          - آره مامانی
- میشه برم با بچه ی همسایه بازی کنم؟         - آره.

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 14:56 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی


می خواستم به دنیا بیایم...

دانلود کنید



پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 14:55 ::  نويسنده : جواد زین العابدینی

وقتی روزی جدید شروع می شود

جرات کن و قدر شناسانه تبسمی کن...

دانلود کنید



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد
آخرین مطالب


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 491
بازدید کل : 99416
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



loxb ht

جاوا اسكریپت